Pięciolatki – grudzień i styczeń

Tydzień 1

Cele
w czasie zajęć dziecko:
• utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! Thank you and goodbye! How’s the weather today? See You later!
• utrwali zwroty i wyrażenia : : my family, mommy, daddy, sister, brother, baby, finger,I have got a brother/sister
• utrwali piosenkę “Family finger”
• pozna nowe słownictwo i zwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, sock, chimney, glue, scissors, crayons: We wish you a Merry Christmas, This is…These are…
• zapozna się z tradycją obchodzenia Świąt Narodzenia Pańskiego w krajach anglosaskich
• zapozna się z piosenką „Hello, Reindeer”, „Goodbye, Snowman”

 

Tydzień 2
Cele
w czasie zajęć dziecko:
• utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! Thank you and goodbye! How’s the weather today? See You later!
• utrwali słownictwo i zwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays,We wish you a Merry Christmas, This is…These are…
• utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer” „Goodbye, Snowman”
• pozna nowe słownictwo i zwroty: fat, long, beard, boots, he wears, letter, draw the…, colour the present
• pozna wierszyk „Santa Claus”

 

Tydzień 3

Cele
w czasie zajęć dziecko:
• utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you?
• utrwali słownictwo i zwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, We wish you a Merry Christmas, This is…These are…fat, long, beard, boots, he wears
• utrwali piosenkę „Hello, Reindeer” „Goodbye, Snowman” oraz wierszyk „Santa Claus”
• pozna nowe słownictwo  i zwroty: under, tree, sleigh, roaftop, over there, over where, Is that you? chimney, window, find things that are different, circle them
• poznapiosenkę “Santa, where are you?”
Tydzień 4

Cele
w czasie zajęć dziecko:
• utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you?
• utrwali słownictwo i zwroty: Merry Christmas, snowman, reindeer, Santa,We wish you a Merry Christmas, This is…These are… under, tree, over there, over where, Is that you?, left, right, what’s in the mystery box?
• utrwali piosenkę „Hello, Reindeer”, „Goodbye, Snowman”, „Santa, where are you?” oraz wierszyk „Santa Claus”,
• poznanowe słownictwo i zwroty: Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, Christmas chain, decorate the Christmas tree
• pozna piosenkę “Decorate the Christmas Tree”
PIOSENKI I WIERSZYK:

“Hello, reindeer”
Hello, reindeer.
Hello, snowman.
Hello, Santa.
Happy holidays.
1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.
Merry Christmas, everyone.
Let’s sing it once again.

“Goodbye, snowman”
Goodbye, snowman.
Goodbye, reindeer.
Goodbye, Santa.
Happy holidays.
We wish you a Merry Christmas. We wish you a Merry Christmas.
We wish you a Merry Christmas.
Let’s sing it again


„Santa Claus”
Santa Claus is big and fat
He wears black boots
And a long red hat
His nose is red
Beard is white
He ho ho ho’s
From his head to his toes.
Santa, where are you?
It’s Christmas Eve.
Where is Santa?
Santa, Santa, where are you?
Santa, Santa, where are you?
Are you under the tree?
Are you in your sleigh?
Are you on the rooftop?
Santa, where are you?
Look. Look. Over there.
Look. Look. Over where?
Look. Look. Over there!
Santa, is that you?
No, it’s Daddy…Santa, is that you?
Santa?


“Decorate the Christmas tree”
Decorate the Christmas tree.
Fa la lalala, la lalala.
Candy canes for you and me.
Fa la lalala, la lalala.
Hang the stockings, 1, 2, 3.
Fa la la, la lala, la lala.
Wrap the presents happily.
Fa la lalala, la lalala.

 

STYCZEŃ

 Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You, Please
  • utrwali słownictwo i zwroty: Merry Christmas, snowman, reindeer, Santa,We wish you a Merry Christmas, This is…These are… under, tree, over there, over where, Is that you?, left, right, what’s in the mystery box?
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer”, „Goodbye, Snowman”,„Santa, where are you?” oraz wierszyk „Santa Claus”, “Decorate the Christmas Tree”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Did all your dreams come true? Do you remember…? How many…Thank You Santa…buttons, look at me, It’s cold
  • pozna piosenkę “I’m a little snowman”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You, Please
  • utrwali słownictwo i zwroty: buttons, look at me, It’s cold, hat, jacket, scarf, boots, This is…These are…
  • utrwali piosenkę “I’m a little snowman”, „Put on yor shoes”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty:mittens, What do you put on? Children, wave, friend, falling, My friend…
  • zapozna się z książką: „FriendlySnowman”

 

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty:buttons, look at me, It’s cold, hat, jacket, scarf, boots, This is…These are…
  • utrwali piosenkę “I’m a little snowman”, „Put on yor shoes”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: My house, living room, kitchen, bedroom, bathroom, inside, outside

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty:This is…These are…My house, living room, kitchen, bedroom, bathroom, inside, outside, children,My friend…, my family, mommy, daddy, brother, sister, baby, utrwalipiosenkę “Head and shoulders”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Who is this…This is my… Grandma, Grandpa, I love you, kiss for you,watch out, ran out of…
  • pozna bajkę : „Little Red Riding Hood”
  • pozna wierszyk „Grandparents”

Piosenki, wierszyki

“I’m a littlesnowman”

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

“Grandparents”

My Dear Grandma,

My Dear Grandpa

Please let me kiss Your face

I want You to be happy

Today and for all days!!!

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s