Pięciolatki – LISTOPAD

Tydzień 1

Cele
w czasie zajęć dziecko:
• utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today?
• utrwali przeliczanie w zakresie 1-10 , nazwy pór roku, show me, what colouris is it?, how’s the weather?
• utrwali zwroty  i wyrażenia: witch, ghost, cowboy, pirate, monster, spider, bat, I’m happy to see you, trick – or- treating, knock – knock
• utrwali piosenkę „Hello my friends“
• pozna nowe słownictwo: apple, pear, orange, tomato, carrot, potato, Look what I have got?, I have got…, fruit, vegetables, I’ve got…in my box / in my basket, guess what …Can you see…see you later, next time, Do you like? Yes I do, No, I don’t. I like…I don’t like..
• pozna piosenkę „See You later Alligator”

 
Tydzień 2

Cele
w czasie zajęć dziecko:
• utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today?
• utrwali zwroty i wyrażenia: what colour is it?, how’s the weather? apple, pear, banana, orange, tomato, carrot, potato, fruit, vegetables, I’ve got…in my box / in my basket, guess what …Can you see…see you later, next time
• utrwali piosenkę „See You later Alligator”
• pozna nowe zwroty i wyrażenia : shoes, jacket, scarf, hat, put on, hurry up, cold, warm, hot, too big, too small
• pozna piosenkę „Put on your shoes”

Tydzień 3
Cele
w czasie zajęć dziecko:
• utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! Thank you and goodbye! How’s the weather today?
• utrwali zwroty i wyrażenia : shoes, jacket, scarf, hat, put on, hurry up, blue , red, green, yellow, pink, purple, pór roku, cold, warm, hot, too big, too small
• cold, warm, hot, too big, too small
• utrwalipiosenkę „Put on your shoes”
• poznanowe słownictwo: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose, scissors, cut, colour, cray ons oraz piosenkę “Head and shoulders”

Tydzień 4
Cele
w czasie zajęć dziecko:
• utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! Thank you and goodbye! How’s the weather today?
• utrwali zwroty i wyrażenia : head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose oraz piosenkę “Head and shoulders”, open your eyes, close your eyes
• pozna nowe słownictwo : my family, mommy, daddy, sister, brother, baby, finger, where are you?, Here I am!: How many…? Have you got…? I’ve got a big/little brother/sister.
• poznapiosenkę “Family finger”

 
PIOSENKI, WIERSZYKI

One potato
One potato, two potatoes, three potatoes, four.
Five potatoes, six potatoes, seven potatoes, more!

See You Later, Alligator Lyrics and Actions
Goodbye, goodbye.
It’s time to go.
Goodbye, goodbye.
I don’t want to go.
See you later.
Alligator.
Bye byebye.
Butterfly.
Goodbye!


Put on your shoes
Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let’s go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!
Put on your jacket, Put on your scarf, Put on your hat.

Head and shoulders
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

FamilyFinger
Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?

Mommy finger…
Brother finger…
Sister finger…
Baby finger…

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s