Czterolatki – marzec i kwiecień

MARZEC

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours, big, small, monkeys, walk, stomp, jump, what’s that?  jungle, lion, toucan, tiger, elephant
  • utrwali piosenkę: „Walking in the jungle”, my pet, cat, dog, mouse, parrot
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Let’s sing a song, Let’s do it again, What can you see? Do youlike..? Wholikes…?

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours, liczenie do 5, animals from the jungle
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: cat, dog, duck, pig, Let’s sing a song, Let’s do it again, What can you see? Do you like..? Who likes…?
  • pozna piosenkę : “What do you hear?”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours, cat, dog, duck, pig, Let’s do it again, What can you see? Do you like..? Who likes…? animals in the jungle
  • utrwali piosenkę : “What do you hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Easter, Easterbunny, Easteregg, basket, Easteregghunt
  • zapozna się z tradycją obchodzenia Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours,  What can you see? Do you like..? Who likes…? animals in the jungle,Easter, Easter bunny, Easter egg, basket, Easter egg hunt
  • utrwali piosenkę : “If You happy”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: hopped away, time for a snack, come back
  • zapozna się z opowiadaniem „Five littlebunnies”

Piosenka:

“What do you hear?”

Listen. Listen. What do you hear?
I hear a dog, dog, dog, dog, dog.
I hear a dog.
I hear a cat.
I hear a duck.

I hear a rooster.

I hear a pig.

I hearanelephant.

 

KWIECIEŃ

 Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • zwroty i wyrażenia: colours,  What can you see? Do you like..? Who likes…?Easter, Easter bunny, Easter egg, basket, Easter egg hunthopped away, time for a snack, come back
  • utrwali piosenkę : “If You happy”, “We all fall down”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Open shut them, open shut them, Big and small., Please, No thank you, opposites
  • pozna piosenkę: “Open shutthem”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Open shut them, open shut them, Big and small., Please, No thank you, opposites
  • utrwali piosenkę : “Open shutthem”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Fast and slow, Loud and Quiet. Peek-a-boo.
  • pozna zabawę: „Hide’nseek”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Open shut them, open shut them, Big and small., Please, No thank you, opposites,Fast and slow, Loud and Quiet. Peek-a-boo.
  • utrwali piosenkę : “Open shut them”, „Walking in the jungle”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: I love You , kiss, hug
  • pozna piosenkę: „I love my mommy”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Open shut them, open shut them, Big and small., Please, No thank you, opposites,Fast and slow, Loud and Quiet. Peek-a-boo,I love You , kiss, hug, my family
  • utrwali piosenkę : “Open shut them”, “Five little monkeys”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: thank you for all you do, I love my, thank you for all you do
  • pozna piosenkę: „I love my daddy”

Piosenki

„Open shut them”

Open shut them, open shut them.
Give a little clap, clap, clap.
Open shut them, open shut them.
Put them in your lap, lap, lap.

Big and small.

Please,  No thank you.

Fast and slow

Loud and Quiet.

Peek-a-boo.

 

“I love my mommy, yes I do”

“I love my daddy…”

 

 

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s