Pięciolatki – marzec i kwiecień

MARZEC

 Tydzień 1

 Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty: Do youhave? What pet do you have? I have a…pet, dog, cat, mouse, bird, fish, animals from the Zoo
  • utrwali piosenkę: „I have a pet”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Can you see.., Listen, point and repeat, I want you to draw something, find a shadow of…
  • pozna opowiadanie: “I am in the Zoo”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali liczenie do 20 oraz piosenkę “Counting Bananas”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty:farm, duck, pig, horse, cow, rooster, goat, chicken, sheep, I can’t see, show me…
  • pozna piosenkę: „The animals on the farm”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty:farm, duck, pig, horse, cow, rooster, goat, chicken, sheep, I can’t see, show me…, utrwali nazwy pór roku
  • utrwali piosenkę: „The animals on the farm”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: What a lovely day! Do you remember.. grass, flowers, sun, rain, sky, stork, frog, Spring is coming.

 

 Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty:.. grass, flowers, sun, rain, sky, stork, frog, Spring is coming.
  • utrwali piosenkę: „How is the weather?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Easter, Easter bunny, Easter egg, Happy Easter, Where’s my Easter egg?
  • Zapozna się z tradycją obchodzenia Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich
  • pozna wierszyk: “Little bunny”

Piosenka:

“The animals on the farm”
The ducks on the farm say, „Quack, quack, quack.”
The mice on the farm say, „Squeak, squeak, squeak.”
The chickens on the farm say, „Cluck, cluck, cluck.”
„Quack. Squeak. Cluck.”
The pigs on the farm say, „Oink, oink, oink.”
The goats on the farm say „Meh, meh, meh.”
The sheep on the farm say „Baa, baa, baa.”
„Oink. Meh. Baa.”
The horses on the farm say, „Neigh, neigh, neigh.”
The cows on the farm say, „Moo, moo, moo.”
The roosters on the farm say, „Cock-a-doodle-doo”
„Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”
„Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”

Wierszyk:

„Little bunny”

I saw a little bunny come hop,hop, hop

I saw his two long ears go flop,flop, flop

I saw his little nose go twink,twink, twink

I saw his little eyes go wink,wink, wink

I said: “Little bunny won’t you stay?”

He looked at me and hopped away.

 

KWIECIEŃ

 Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty:kolory, What colour is it?, Find something green, yellow, etc.
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: bus, car, plane, bike, open, shut, up, down, wipers, door, wheels
  • pozna piosenkę: „The wheels on the bus”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty: kolory, What colour is it?, Find something green, yellow, etc., bike, car, open, shut, up, down, wipers, door, wheels
  • utrwali piosenkę: “I see something blue”, „The wheels on the bus”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Let’ s go for a trip! Can I get a ticket , please? How much is it? I’m going to…Bus stop, driver, horn

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty:Let’ s go for a trip! Can I get a ticket , please? How much is it? I’m going to…Bus stop, horn, wheels, driver
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Happy Birthday to You! I’m so happy today! Blow the candles out! It’s your birthday! paper hat, balloons, birthday cake
  • pozna piosenkę: “Happy Birthday”

 

 Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty: Happy Birthday to You! I’m so happy today! Blow the candles out! It’s your birthday! paper hat, balloons, birthday cake, candle
  • utrwali piosenkę: “Happy Birthday”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: How old are you?, How od is…?, Get into pairs, Do you remember…?
  • pozna piosenkę: „I have a very special friend”

Piosenki:

“The wheels on the bus”

The wheels on the bus go round and round.
Round and round. Round and round.
The wheels on the bus go round and round. Round and round.

The door on the bus goes open and shut. .

The wipers on the bus go swish swishswish.

The horn on the bus goes beep beepbeep.

The people on the bus go up and down.

The babies on the bus go wahwahwah

The mommies on the bus go, „Shhhshhhshhh, The daddies on the bus go, „Shhhshhhshhh. Shhhshhhshhh.”

 

“The shape song”

“Happy Birthday”

 

 

 

 

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s