Trzylatki – marzec i kwiecień

MARZEC

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry,
  • utrwali zwroty i wyrażenia: : animals, dog, cat, duck, pig, what do you hear?elephant, rooster, monkey, I see…
  • utrwali piosenkę: “What do you hear?”, “Uh – huh”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: What can you see? Who make’s that sound?

 Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down
  • utrwali zwroty i wyrażenia: : animals, colours, parts of the body, Yes / No
  • utrwali piosenkę: “one littlefinger”, “Uh – huh”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: What can you see? Who make’s that sound?
  • zapozna się z opowiadaniem “Jack the farmer”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down
  • utrwali zwroty i wyrażenia: This is …, parts of the body, animals
  • utrwali piosenkę: “One little finger”, „What do you hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Easter, bunny, egg
  • zapozna się z tradycją obchodzenia Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down
  • utrwali zwroty i wyrażenia: This is …, parts of the body, animals,Easter, bunny, egg
  • utrwali piosenkę: “One little finger”, „What do you hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: longears, eyes, hot, cold
  • zapozna się z rymowanką „Little bunny”

 

KWIECIEŃ

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: This is …, parts of the body, animals, Easter, bunny, egg
  • utrwali piosenkę: “One little finger”, „What do you hear?”
  • poznanowe słownictwo i zwroty: jump high, hopped away, having a lots of fun
  • zapozna się z rymowanką opowiadaniem „Five littlebunnies”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwali zwroty i wyrażenia: This is …, parts of the body, animals, Easter, bunny, egg
  • utrwali piosenkę: “One little finger”, “Make a circle”,
  • utrwali zwroty : jump high, hopped away, having a lots of fun
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: circle, star, day, night, I love you
  • zapozna się z piosenką „ Skidamarink”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwali zwroty i wyrażenia: This is …, parts of the body, animals, Easter, bunny, egg
  • utrwali piosenkę: “Uh-huh”, „ Skidamarink”
  • utrwali zwroty : jump high, hopped away, : circle, star, day night, I love you
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: What colour is your…?, sleep, play, hurt

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwali zwroty i wyrażenia: This is …, parts of the body, animals, Easter, bunny, egg
  • utrwali piosenkę:“Make a circle”, „Skidamarink”
  • utrwali słownictwo zwroty : circle, star, day night, I love you, sleep, play
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: monster face, funny face, mirror
  • zapozna się z piosenką „Say cheese”

 

Piosenki

 „Skidamarink”

Skidamarink a dink a dink.
Skidamarink a doo.
I love you.

I love you in the morning, and in the afternoon.
I love you in the evening.
And underneath the moon.

„Say cheese”

Let’s take a picture, you and me.
Look at the camera. 1, 2, 3
Let’s take a picture, you and me.
Look at the camera. Say, „Cheese!”

Okay, okay. This time, let’s make a happy face,

…funny face,

…monster face

 

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s